COLUMN LENTE: “DE EERSTE STAP NAAR MIJN DROOM”
Al van jongs af aan was ik in de ban van modemagazines. Dat komt voornamelijk door films uit de 2000’s, zoals ‘The Devil Wears Prada’ en ‘How to Lose a Guy in 10 Days’, waarin de hoofdpersonen bij grote magazines in New York werken. Die lifestyle sprak me zo aan! Mode heeft mij altijd al geïnteresseerd, ik vind het geweldig om magazines te kopen en moodboards te maken met de laatste modetrends en de verschillende kleuren en materialen.
Met mijn zeventien jaar en een havodiploma op zak, heb ik natuurlijk nog niet de jarenlange redactionele ervaring, toch kreeg ik de kans om afgelopen september aan de slag te gaan bij het team van ZUID Media. Ik ondersteunde bij het organiseren van het evenement Tour du ZUID, bedacht catchy Instagram-captions en mocht mee naar interessante interviews. Ik genoot er zo van dat ik mijn stageperiode zelfs heb verlengd!
Maar, aan al het goede komt een einde, en met de komst van deze februari-issue, eindigt dit hoofdstuk dan toch echt voor mij. Ik kijk terug op een ontzettend leerzame stageperiode, waarbij ik elke dinsdag en donderdag met veel plezier van Laren naar Amsterdam- Zuid reisde. Niet alleen door de leuke werkzaamheden, maar vooral ook door het gezellige team. Ik ben erg dankbaar voor de ruimte die ze mij hebben gegeven om mijn creativiteit te kunnen uiten en ontwikkelen.
Stiekem kan ik ook niet wachten om weer terug naar (een nieuwe) school te gaan in september, waar ik start met de studie Creative Business. Maar eerst wacht er nog een volgend avontuur: Barcelona. Ik ga hier ruim een maand naartoe om de Spaanse taal te leren, maar bovenal te genieten van de zon, zee en het bruisende stadsleven.