POETSEN MET PASSIE: HOE INFINITY CLEANING DE SCHOONMAAKINDUSTRIE OPSCHUDT
Dat de ambitieuze ondernemer Natascha de schoonmaakindustrie in zou rollen, had ze zelf ook niet op een briefje kunnen schrijven. Toch had ze – met de wetenschap van nu – gehoopt dat ze er veel eerder in was gedoken. Want stoffig en saai? Allesbehalve! Inifinity Cleaning is een bruisend schoonmaakbedrijf dat het nét een tikkeltje anders doet dan anderen.
BOOMING BUSINESS
Na haar studie International Business & Languages begint Natascha acht jaar geleden een eigen marketingbureau. Met voornamelijk klanten in de horeca en beauty-industrie, viel een groot deel van haar werk stil tijdens corona. Bij de pakken neerzitten komt niet in haar woordenboek voor en dus besloot ze vrijwilligerswerk te doen bij een dame op leeftijd. “Na dik een halfjaar te hebben schoongemaakt, dacht ik: dit kan ik zelf ook. Samen met Chella die dezelfde dosis OCD deelt, zijn we het diepe ingesprongen. En met succes: het is booming business!”
EEN STAPJE EXTRA
Infinity Cleaning voorziet bedrijven van een werkplek die spik en span is. Iets wat wellicht vanzelfsprekend lijkt, maar o zo belangrijk is. “Onze grootste focus ligt op kwaliteit en communicatie met de klant.” Die laatste verschilt van tennisclubs en horeca tot kinderdagverblijven en kantoorpanden in de omgeving Amstelveen en Amsterdam. “Naast dat we zelf ook aan het schoonmaken zijn, hebben we nauw contact met de klanten en checken we regelmatig in of er bijzonderheden zijn waar we rekening mee kunnen houden. Dat stapje extra maakt het verschil.”
WERKWIJZE
Hoe zij precies te werk gaan, horen we je denken? “We hanteren geen uurtarief, maar een prijs per vierkante meter. Dat vinden we logischer en eerlijker, omdat we soms met meerdere schoonmakers komen en dus sneller klaar zijn. Uiteindelijk draait het om de kwaliteit en niet om het aantal uren. Bij nieuwe klanten komen we persoonlijk langs op locatie, om de plek te zien, in gesprek te gaan over aandachtspunten en waar ze in het verleden wellicht ontevreden over waren. Vervolgens krijgen klanten een vaste schoonmaker, die het aanspreekpunt wordt voor de locatie.”
GROTE AMBITIES
Met alweer twee jaar op de teller en acht personeelsleden rijker, kennen de ambities van Natascha en Chella geen plafond. “Het is onze
missie om groter te worden, maar wel met dezelfde hoeveelheid aandacht voor iedereen. Dan kom je terug op onze pijlers kwaliteit en communicatie; de persoonlijke band met zowel onze klanten als het personeel vinden we het allerbelangrijkst.”