
THE NEW SCHOOL: PERSOONLIJKE GROEI, CREATIVITEIT EN DE KRACHT VAN COMMUNITY
Met een achtergrond in filosofie en journalistiek brengt nieuwe directeur Jady Petovic een brede visie mee naar The New School (TNS) – dé opleiding marketing en communicatie in Amsterdam-Zuid. Zodra je het prachtige pand aan de Jan Luijkenstraat binnenstapt, voel je direct de verbondenheid en persoonlijke sfeer, precies waar Jady voor staat. “Het belangrijkste is dat studenten zich gezien en gehoord voelen. Kleine klassen, persoonlijke aandacht en een hechte community maken hier echt het verschil.”
HET CONCEPT VAN TNS
The New School behoort tot de top hbo-opleidingen in marketing en communicatie. In 2024 scoorde de opleiding opnieuw hoog in de Keuzegids hbo, net zoals voorgaande jaren. Naast marketing en communicatie krijgen creativiteit en ondernemen bij TNS alle ruimte – van het ontwikkelen van een magazine tot het produceren van een podcast. Er is van alles mogelijk. De docenten zijn allemaal actief in het werkveld. Daardoor krijgen studenten niet alleen de meest actuele kennis, maar doen ze ook waardevolle praktijkervaring op.


BREDE BASIS, WERELDWIJDE BLIK
Het brede aanbod van vakken in de eerste twee jaar geeft studenten een compleet beeld van de mogelijkheden. In het derde en vierde jaar kunnen zij zich meer specialiseren met stages en keuzevakken. De competentie omgevingsbewustzijn speelt bij TNS een belangrijke rol. “Marketing en communicatie gaan verder dan strategieën en campagnes; het
draait ook om begrijpen hoe de wereld werkt. Daarom besteden we veel aandacht aan actualiteit en interculturele sensitiviteit”, aldus Jady. Ook stimuleert TNS internationale ervaringen via uitwisselingsprojecten en stages. Samen met een coach stel je een persoonlijk traject op, zodat je buitenlandervaring écht bij jou past.
PERSOONLIJKHEID VOOROP
Met slechts 150 studenten biedt The New School een kleinschalige, persoonlijke leeromgeving waarin studenten zich echt gezien voelen. ”Omdat we een kleine school zijn, kunnen we snel schakelen en inspelen op ontwikkelingen”, zegt Jady. Dit betekent een flexibel en praktijkgericht curriculum, met directe betrokkenheid van docenten uit het werkveld. Alumni komen op prestigieuze plekken terecht, zoals Google, Heineken en Rituals, of starten hun eigen onderneming.
Benieuwd hoe het voelt om op The New School rond te lopen? Kom proefstuderen of loop een dag mee met een student. Liever een brede kennismaking? Bezoek een voorlichtingsavond met rondleiding, presentaties en een afsluitende borrel.
De volgende open dagen zijn op 8 april en 6 mei van 19:00 tot 21:00 uur – meld je aan via de website www.thenewschool.nl en ontdek of The New School bij jou past!