NIEUW IN DE CORNELIS SCHUYT: WAHTS

door | jun 1, 2024

Het Amsterdamse merk dat ooit begon met sophisticated underwear voor mannen is twaalf jaar later uitgegroeid tot een internationaal modemerk met een complete kledinglijn voor mannen die stijlvol én uiterst comfortabel voor de dag willen komen. WAHTS, het high-end fashion label dat een brug slaat tussen luxe herenmode en eigentijdse sportswear, is volwassener geworden, stelt eigenaar Karin Kostense – die het merk samen met haar man Ulex Kostense heeft opgericht. En daar hoort wat hen betreft een winkel in de Schuyt bij! Dicht bij de plek waar ze jarenlang hebben gewoond. “Het voelt als thuiskomen.”

 

COMFORT
Ondanks dat de sweatpants en bodywarmers tegenwoordig niet meer uit het straatbeeld zijn weg te denken, is luxury athleisure een markt die WAHTS al pionierde ver voor het zijn populariteit won tijdens de corona-epidemie. Zij zagen deze blijvende trend al jaren ervoor opkomen. “De dresscode tijdens zakelijke besprekingen veranderde en ‘strak in pak’ bleek niet langer de norm. Toen we in de beginjaren van WAHTS wilden uitbreiden met een volledige garderobe, wisten we dat we moesten focussen op comfort. Maar dan op een verfijnde, fashionable manier die past bij de dynamische leefstijl van de moderne man.”

WAHTS
Advertentie
Gelderlandplein Magazine
wahts

24/7 GARDEROBE

WAHTS staat bekend om zijn ton-sur-ton looks en high-comfort designs. Het team vindt inspiratie in de 24/7 leefstijl van moderne ondernemers, atleten en creatievelingen, waarbij business, fashion en comfort naadloos samengaan. “We hebben momenteel een collectie waarmee je alle kanten op kunt. Of je nu in een vliegtuig stapt, een zakelijke bespreking hebt of met het gezin erop uitgaat. Onze tech-trousers is één van de bestsellers. Deze waterafstotende, luxe broek kun je op de golfbaan aan, maar ook in een sterrenrestaurant. Het is een tijdloos item gemaakt van een technische vezel waardoor het ademt en kwalitatief erg sterk is.”

WE ARE HERE TO STAY
Duurzaamheid is sinds de start van hun onderneming een belangrijke pijler. “In elke stap van het creatieproces ligt de focus op de hoogste kwaliteit met de minste impact op het milieu. Wij hechten veel waarde aan lange termijn relaties, goede producten, gelimiteerde oplages en zo weinig mogelijk waste. Bovendien creëren wij tijdloze mode, waardoor je er extra lang draagplezier van hebt. WAHTS is niet voor niets de afkorting van ‘We Are Here To Stay’.”

DESIGN

Voor het design van de nieuwe flagship store is het Amsterdamse architectenbureau Framework Studio in de hand genomen, die ook het interieur van Nela, George en Pauw hebben ontworpen. Zij hebben een luxebeleving met tech look weten te combineren. “Het DNA van WAHTS komt hierin heel goed tot uiting: het is modern, luxe en heeft verrassende technische details. Het is een ontwerp geworden waarin wij ons heel erg thuis voelen. En dat in een buurt waarin we jarenlang met veel plezier hebben gewoond. De cirkel is weer rond!” <


 

wahts